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Myth and Fact
Myth: Assistive technology in the classroom gives students with learning disabilities an unfair advantage.
Fact: Perhaps the most prevalent misconception involving assistive technology is that it gives students with LDs an unfair advantage over their classmates. Nothing could be further from the truth! In reality, assistive technology helps to provide equal access to the same learning experiences. Assistive Technology does not control the brains of students with learning disabilities. It does not generate thoughtful responses to essay questions, it does not conduct science experiments while students sit back and watch. It does read text aloud to students who have brains that are not wired for reading. It does provide spelling assistance for students with encoding deficits. And it does help non-linear, visual thinkers organize ideas and projects. The educational outcomes of all students are affected by intellectual capacity and effort. The notion that assistive technology provides an unfair advantage is a myth.
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Mythe ou Fait
Mythe: Les technologies d’aide en classe donnent aux élèves ayant des troubles d’apprentissage un avantage injuste.
Fait: La plus fausse impression concernant les technologies d’aide est qu’elles donnent aux élèves ayant des troubles d’apprentissage un avantage injuste en classe. Ça ne pourrait pas être plusfaux! En réalité, les technologies d’aide contribuent à assurer un accès égal aux mêmes expériences d’apprentissage. Les technologies d’aide ne contrôlent pas le cerveau des élèves ayant des troubles d’apprentissage. Elles ne génèrent pas de réponses aux questions d’examen, elles ne solutionnent pas les expériences scientifiques pour les étudiants. Elles lisent le texte à haute voix aux élèves qui ont une difficulté avec la lecture. Elles fournissent une aide à l’orthographe pour les étudiants ayant des déficiences de codage et elles aident les élèves qui pensent de façons visuelles non-linéaires à organiser leurs idées. Les résultats des élèves sont influencés par la capacité intellectuelle et l’effort. L’idée que les technologies d’aide procurent un avantage injuste est un mythe.