SIGN IN YOUR ACCOUNT TO HAVE ACCESS TO DIFFERENT FEATURES

FORGOT YOUR PASSWORD?

FORGOT YOUR DETAILS?

AAH, WAIT, I REMEMBER NOW!
(506) 459-7852
  • LANGUAGES
    • English English
    • Français Français
  • LOGIN

LDANB-TAANB

  • Home
  • Contribute
    • Membership
    • Volunteer
    • Donate
  • What’s New?
  • Resources
    • Resources
    • LDANB-TAANB Newsletter
  • LDANB
  • Duty to Accommodate
  • FAQs
  • Media Room
  • Screening for Success
DONATE TODAY
 March 25, 2023

November 2019 LDANB-TAANB Newsletter – Newsletter LDANB-TAANB de novembre 2019

by ldanb-taanb / Wednesday, 17 June 2020 / Published in LDANB-TAANB Newsletter, Uncategorized, Updates

Click HERE for the November 2019 LDANB-TAANB Newsletter.

Myth and Fact

Myth: Assistive technology in the classroom gives students with learning disabilities an unfair advantage. 
Fact:  Perhaps the most prevalent misconception involving assistive technology is that it gives students with LDs an unfair advantage over their classmates. Nothing could be further from the truth! In reality, assistive technology helps to provide equal access to the same learning experiences. Assistive Technology does not control the brains of students with learning disabilities. It does not generate thoughtful responses to essay questions, it does not conduct science experiments while students sit back and watch. It does read text aloud to students who have brains that are not wired for reading. It does provide spelling assistance for students with encoding deficits. And it does help non-linear, visual thinkers organize ideas and projects. The educational outcomes of all students are affected by intellectual capacity and effort. The notion that assistive technology provides an unfair advantage is a myth.

Cliquez ICI pour le bulletin LDANB-TAANB de novembre 2019.

Mythe ou Fait

Mythe: Les technologies d’aide  en classe donnent aux élèves ayant des troubles d’apprentissage un avantage injuste.
Fait: La plus fausse impression concernant les technologies d’aide est qu’elles donnent aux élèves ayant des troubles d’apprentissage un avantage injuste en classe. Ça ne pourrait pas être plusfaux! En réalité, les technologies d’aide contribuent à assurer un accès égal aux mêmes expériences d’apprentissage. Les technologies d’aide ne contrôlent pas le cerveau des élèves ayant des troubles d’apprentissage. Elles ne génèrent pas de réponses aux questions d’examen, elles ne solutionnent pas les expériences scientifiques pour les étudiants. Elles lisent le texte à haute voix aux élèves qui ont une difficulté avec la lecture. Elles fournissent une aide à l’orthographe pour les étudiants ayant des déficiences de codage et elles aident les élèves qui pensent de façons visuelles non-linéaires à organiser leurs idées. Les résultats des élèves sont influencés par la capacité intellectuelle et l’effort. L’idée que les technologies d’aide procurent un avantage injuste est un mythe.

  • Tweet
Tagged under: learning disabilities, newsletter

About ldanb-taanb

The Learning Disabilities Association of New Brunswick promotes the understanding and acceptance of the ability of persons with learning disabilities.

What you can read next

Summer Awareness Campaign Week Two – Dysgraphia
Peterbilt Atlantic Sponsors Learning Disabilities Association of New Brunswick Program Expansion
October 2018 Newsletter Bulletin d’Octobre 2018

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CAPTCHA
Refresh

*

DISCLAIMER

The Learning Disabilities Association of New Brunswick does not support, endorse, or recommend any method, treatment, product, remedial centre, program or person for children or adults with learning disabilities. It does, however, endeavor to inform you in the belief that you have the right to know.

AVERTISSEMENT

L’Association des troubles d’apprentissage du Nouveau-Brunswick ne soutient pas, n’endorse pas ni ne cautionne de méthode, de traitement, de produit, de centre, de programme ou de personne faisant du rattrapage pour les enfants ou les adultes ayant des troubles d’apprentissage. Cependant, elle fait tout son possible pour vous informer, en ayant la conviction que vous avez le droit de savoir.

NEWSLETTER SIGNUP

Subscribe to our mailing list to stay up to date with the latest LDANB news.

GET IN TOUCH WITH US

P: (506) 459-7852
F: (506) 455-9300
E: admin@ldanb-taanb.ca

403 Regent Street, Suite 203
Fredericton, NB E3B 3X6

Open in Google Maps

  • GET SOCIAL
LDANB-TAANB

© 2023 LDANB-TAANB. All rights reserved.
Web Design and Support by Essential Studios™.

TOP