
Click HERE for the June 2020 Newsletter.
Cliquez ICI pour le bulletin de juin 2020.
LDANB Teacher Series
Over the course of the summer, LDANB will share learning opportunities for teachers and other school professionals.
Do you know the difference between a “word wall” and a “sound wall”?
A word wall is “a collection of words which are displayed in large visible letters on a wall, bulletin board, or other display surface in a classroom.” They are usually arranged by first letter. But that word wall is only an effective tool if the students can read or decode the words.
A sound wall works in conjunction with the explicit teaching of the phonemes – the sounds in language.
The video here will explore the benefits of changing to a sound wall.
Additional information can be found at the links below:
Understanding the How and Why of Sound Walls – https://bit.ly/30HND2v
Replacing the Word Wall with a Sound Wall – https://bit.ly/3e4K7TS
TAANB – Séances d’apprentissage professionnel
Au cours de l’été TAANB partagera des modules d’apprentissage pour les éducateurs et les éducatrices.
Le premier module d’apprentissage que nous partagerons provient de TA@l’école. Ce module offre un survol des composantes de l’apprentissage de la lecture et des stratégies qui bonifient l’enseignement pour les élèves qui éprouvent des difficultés, dont certains ont des troubles d’apprentissage (TA).
Le module présente les impacts possibles des TA sur l’apprentissage de la lecture et offre des suggestions aux professionnels de l’enseignement pour assurer un programme qui répond aux besoins de tous les apprenants, tout en soutenant leur motivation à lire.
La lecture au primaire : Soutenir les élèves présentant des difficultés: https://www.taalecole.ca/modules/lecture-primaire/survol/